Mūsu mērķis ir ražot visdrošākos automobiļus pasaulē un panākt, lai neviens cilvēks neietu bojā un negūtu nopietnus savainojumus Subaru automobilī vai ārpus tā.

Tāpēc mūsu vīzija attiecas ne tikai uz automobilī braucošajiem, bet arī uz mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, piemēram, ritaņbraucējiem un gājējiem.

Mūsu progresu, virzoties uz šī mērķa sasniegšanu, apliecina tas, ka trīs jaunākie izmēģinātie modeļi ir ieguvuši visu laiku visaugstāko drošības vērtējumu un vairākas testēšanas institūcijas tos ir atzinušas par labākajiem savā klasē.

Svarīga loma šajā sasniegumā ir EyeSight – sistēmai, kas veidota, izmantojot vairāk nekā ceturtdaļgadsimta laikā uzkrāto pieredzi, un kuras pamatā ir stereoskopiska kamera, kas uzrauga ceļu.

Gadu gaitā Subaru ir izmēģinājis lāzera, radara un kombinētās šīs sistēmas versijas. Pieredze rāda, ka neatkarīgi no tā, cik labi darbojas šīs tehnoloģijas, stereoskopiskā kamera visātrāk un drošāk ļauj noteikt riskus satiksmē un reaģēt uz tiem.

EyeSight darbojas kā vēl viens acu pāris, kas palīdz vadītājam uzraudzīt ceļu un konstatē, kad citi transportlīdzekļi, velosipēdisti vai gājēji rada potenciālu apdraudējumu.

Ja sistēma konstatē, ka sadursme ir neizbēgama, EyeSight automātiski samazina automobiļa ātrumu, lai mazinātu sadursmes sekas vai noteiktos apstākļos no tās izvairītos. Papildus automātiskajai bremzēšanai Subaru ir izstrādājis vairākas funkcijas, kuras tiek īstenotas, izmantojot stereoskopisko kameru.

Dažas no tām ir adaptīvā kruīza kontrole, kas kontrolē automobiļa ātrumu, atvieglojot braukšanu pa šoseju, kā arī līniju noteicējs/joslu ieturēšanas palīgsistēma, kas palīdz braukt drošāk. Subaru EyeSight uzlabo automobiļa darbību visos veidos: braucot taisni, pagriezienos un apstājoties.

EYESIGHT – VĒL VIENS ACU PĀRIS

Divas kameras, kas darbojas pēc cilvēka acu principa, telpiski analizē automobilim apkārt notiekošo. Sistēma spēj atpazīt ne tikai citus transportlīdzekļus, bet arī dzīvniekus, šķēršļus, gājējus un velosipēdistus, precīzi nosakot attālumu, formu un ātrumu.

Sistēma var palīdzēt vadītājam dažādās braukšanas situācijās: tā var mazināt sadursmes sekas vai pat novērst sadursmi, samazināt vadītāja nogurumu tālos braucienos un novērst nejaušu paātrinājumu, kad netīšām nospiests nepareizais pedālis.

Subaru izvēlējās izmantot stereoskopisko kameru, jo to var ērti novietot, aizsargāt pret nokrišņiem un vēju, turklāt, salīdzinot ar citām vadītāja palīgsistēmām, tā reaģē ļoti ātri.

EyeSight ir 35 grādu skata leņķis, un tā raugās 130 metrus uz priekšu. Stereoskopisko kameru, salīdzinot ar citām vadītāja palīgsistēmām, mazāk ietekmē slikta redzamība, turklāt tā daudz ātrāk apstrādā informāciju par apkārt notiekošo.

Vai vēlies uzzināt vairāk par EyeSight darbību?

ZVAIRĪŠANĀS NO SADURSMĒM AR PROAKTĪVO BREMŽU SISTĒMU

Ja rodas sadursmes risks, sistēma brīdina vadītāju par briesmām. Ja vadītājs nereaģē, sistēma automātiski iedarbina bremzes, lai samazinātu ātrumu vai pat apturētu automobili. Ja vadītājs reaģē, tiek aktivizēta griezes momenta virziena maiņa, lai palīdzētu efektīvāk kontrolēt automobili.

GĀZES PEDĀĻA KONTROLE

Ja autovadītājs brīdī, kad automobilis stāv uz vietas, atpakaļgaitas vietā nejauši ieslēdz pārnesumu braukšanai uz priekšu, EyeSight konstatē, ka priekšā atrodas kāds priekšmets, proaktīvā gāzes pedāļa kontrole atskaņo brīdinājuma signālu, mirgo gaismas signāls un tiek ierobežota dzinēja jauda. Tas var palīdzēt vadītājam izvairīties no sadursmes ar priekšā esošo šķērsli vai mazināt bojājumus. *

BRAUKŠANAS PALĪGSISTĒMA AR ADAPTĪVO KRUĪZA KONTROLI

EyeSight ir mainījusi priekšstatu par tradicionālo kruīza kontroli. Stereoskopiskās kameras mijiedarbojas ar dzinēju, pārnesumkārbu un bremžu sistēmām un automātiski saglabā noteiktu attālumu līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Šī sistēma ir parocīga tālos braucienos vai intensīvā satiksmē un sastrēgumos.

NEUZMANĪBAS NOVĒRŠANAS SISTĒMA

Noguris autovadītājs var nejauši novirzīties no braukšanas joslas. Ja sistēma konstatē šādu situāciju un braukšanas ātrums ir vismaz 60 km/h, EyeSight atskaņo brīdinājuma signālu un izgaismojas gaismas indikators, palīdzot vadītājam palikt braukšanas joslā. Vadītājs tiek brīdināts arī tad, ja sistēma konstatē, ka automobilis iebraucis blakus esošajā joslā, bet braukšanas ātrums saglabājas nemainīgs.

JOSLAS CENTRA/JOSLAS IETURĒŠANAS PALĪGSISTĒMA

Joslas ieturēšanas palīgsistēma palīdz vadītājam izvairīties no netīšas iebraukšanas citā joslā. Stereoskopiskā kamera seko abās joslas pusēs esošajām līnijām, braucot pa šoseju vai līdzīgu ceļu, un automātiski pagriež stūri, lai automobilis nenovirzītos no joslas.

AKLĀS ZONAS KONTROLE

Subaru, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, samazina aklās zonas un uzlabo braukšanas drošību tumsā. Mūsu drošības filozofijas mērķis ir novērst negadījumus un palielināt braukšanas prieku un drošības sajūtu.

SUBARU AIZMUGURES RADARS

Virsbūves aizmugurē uzstādītais sensors konstatē, kad no aizmugures tuvojas kāds transportlīdzeklis. Autovadītāju par to brīdina gaismas diožu indikators atpakaļskata spogulī.

AUTOMĀTISKAIS TĀLO GAISMU ASISTENTS

Stereoskopiskā kamera fiksē pretimbraucošo transportlīdzekļu lukturus un automātiski pārslēdz tālās gaismas uz tuvajām, lai nodrošinātu skaidru un drošu redzamību tumsā.

ADAPTĪVĀS LĪKUMGAISMAS

Priekšējie lukturi labajā un kreisajā pusē apgaismo priekšā esošo ceļu un seko stūres pagriešanai. Šāda pieeja ļauj ātrāk pamanīt transportlīdzekļus un gājējus, paaugstinot drošības līmeni uz neapgaismotiem ceļiem.

Ceļazīmju noteicējs

EyeSight nosaka ceļazīmes, un aktuālais ātruma ierobežojums tiek attēlots displejā autovadītāja acu priekšā.**

 

**Attiecas uz Outback no MY21 un Forester MY22.

* Adaptīvā kruīza kontrole ir autovadītāja palīgsistēma, kas paredzēta braukšanas atvieglošanai pa šoseju vai līdzīgu ceļu. Sistēma nav automātiska braukšanas funkcija, kas spēj reaģēt uz visiem satiksmes apstākļiem. Par automobiļa vadīšanu ir atbildīgs autovadītājs.